Organizatiile de astazi fac fata cu greu ritmului de evolutie IT si nevoilor de comunicatii. Tehnologia evolueaza rapid, bugetele sunt inghetate sau reduse, iar cererile companiilor sunt in crestere.Modelul cloud computing reprezinta o tendinta de consolidare care a schimbat nevoile si concentrarea companiilor cu promisiunea de sisteme de informare si de comunicatii mai ieftine, mai simple si mai eficiente. Mediul office este acum mult mai dinamic si divers (de exemplu BYOD, retele sociale, oaspeti WiFi si acces corporativ, etc.), provocand managerii IT in zonele in care anterior erau bine rezolvate, cum ar fi securitatea, mobilitatea si utilizarea benzii si capacitatii disponibile.Intr-un mediu foarte competitiv, companiile trebuie sa se concentreze pe modele de business, dedicand cele mai valoroase si putine resurse competentelor lor de baza, externalizand serviciile mai putin critice. Acest lucru este adesea cazul pentru comunicatii si IT, cu o utilizare tot mai mare de servicii cloud si a serviciilor de comunicatii administrate de la distanta, furnizate de catre operatorii de telecomunicatii. Mutarea aplicatiilor de business din filiale in cloud este o realitate in crestere, dar nu ucide nevoia de ceva “inteligenta” lasata in filiale, atat pentru aplicatii care nu pot fi relocate cu usurinta sau eficient in cloud, dar, de asemenea, pentru aplicatii sau front-end, care pot imbunatati experienta cloud: de examplu o aplicatie cloud care inca functioneaza chiar daca link-ul WAN nu functioneaza.In filiale routerul de acces este o piesa importanta in acest puzzle, nu numai pentru ca este mereu parte din infrastructura de comunicatii, dar si pentru ca poate juca un rol activ adaugand valoare intr-un mediu in continua schimbare.